fredag den 11. maj 2012

Venice Beach og Santa Monica

Vi stod op klokken 4.30 - backpacker livet er ikke kun ren 'ferie', det kan faktisk hurtigt blive ret hårdt med for lidt søvn. Ved ankomst til lufthavnen skulle vi vise at vi have ESTA, det man skal have for at komme ud af USA, og AK havde ikke printet sit ud. Så hun gik nærmest i panik og fik at vide hun skulle gå ovenpå og printe det ud. Afsted kom vi. Vores fly var fra Lima til Mexico, hvor vi skulle vente fire timer. I Mexico var flyet til Los Angeles forsinket, og det var næsten tortur. Vi havde været oppe siden klokken fire og ikke fået ordentlig søvn i de små klemte flysæder.
Vi havde bedt om opsamling af hostelet i lufthavnen, men jeg havde skrevet til den forkerte mailadresse og opdagede det først i Mexico City. Jeg fik skrevet en mail til den rigtige mailadresse, men da vi ankom var der igen opsamling. Så vi gik ud på gaden og heldigvis var der en mand som stod for at folk fik taxier, så han fik fat i en til os, og afsted kom vi. Det blev til rigtig mange penge, og vi sad nærmest kun og koncentrerede os om hvor meget taxometeret blev ved med at stige. Om aftenen var der fest på hostelet men vi var for det første rigtig trætte efter den lange rejse og desuden var vi under 21.
Dagen efter var jeg en smule syg, måske fra det forskellige tryg vi var oppe i. Så vi sov længe og gik derefter ned til en tatovør, som jeg havde fået anbefalet af en backpacker i Sydamerika. Ja. Jeg ved ikke om det kommer til nogens overraskelse, men jeg fik lavet en rigtig smuk rose på min arm. Det gjorde virkelig ondt, men jeg var hård, og fordi der ikke er noget sort i den, så tog det cirka fem kvarter. Det var en virkelig venlig mand, han er kunstner og går op i asiatisk kunst. Så den er virkelig blevet flot! Herefter gik vi ned til Venice Beach på front walk, hvor jeg købte et simkort. Vi tog tilbage og bare slappede af, så jeg kunne være helt rask til dagen efter.
Noget virkelig fedt ved Venice Beach, er de skøre mennesker, som er der. Virkelig alt hvad man ser i filmene er rigtigt. Alle folk er på skateboard eller rulleskøjter, vi så selv tresårige mænd på deres skateboard rundt omkring på strandpromenaden. Vi så en sort mand i halvtredserne på rulleskøjter med en elguitar og en toga og en turban på. Det var virkelig mærkeligt, men hvad gør man ikke for at få lidt penge?
Anden dag i Venice startede vi med at se 'The Venice Canals', som er nogle kanaler der er bygget, kort sagt for at efterligne Venedig i Italien. Det var virkelig smukt og nogle meget dyre huse der. Udenfor husene havde de en deres små broer med kanoer og små både. Det var meget hyggeligt og velholdt. Bagefter gik vi i et galleri med nymoderne kunst. Mange af mallerierne var meget simple, og vi fik helt lyst til at male, utroligt at simple farver og strejer kan blive til smukke malerier. Herefter gik vi fra Venice til Santa Monica langs kysten. Her var der ikke så mange skøre mennesker, men noget jeg godt kan lide ved menneskerne her, er at de gør hvad det passer dem. For eksempel har de 'muscle beach', som er et sted hvor alle styrketræner, løber eller lave akrobatik. Det var virkelg specielt at se alle de former for træning. Vi satte os bare ned på en bænk og sad og kiggede i stilhed i flere minutter, fordi det bare var så specielt. Der var nogle som svingede frem og tilbage i nogle ringe, de lignede virkelig aber, og det var sjovt at se hvordan de bruge kroppen til at holde svingningerne. Vi gik videre til Santa Monica Pier, som er virkelig speciel, da der er en forlystelsespark derude. Vi kiggede os kun omkring, da der var meget kø. Men det var sjovt at se en lille forlystelsespark derude. Der var også et center for trapezakrobatik, eller hvad det hedder, hvor man så kan gå til trapez. Det var virkelig sjovt at se. Især når vi lige var kommet fra Sydamerika, hvor alt bare var så anderledes. Vi gik op til byen og så en flot park og bagefter tog vi bussen tilbage til Venice for at hente vores ting.