tirsdag den 15. januar 2013

Alabama og Tennessee

Vi havde en lang vej foran os, så vi stod tidligt op og kørte til Alabama.
Baseball
Modsat Nevada, var der utrolig fugtigt her. Det føltes klamt, og det var ufattelig hårdt at sætte teltene op! Vi måtte hele tiden holde pauser. Da det var eftermiddag da vi ankom tog vi ind til byen Montgomery for at se en baseball kamp på Riverwalk Stadium. Det var lidt af en oplevelse. Jeg troede, der var mere gang i baseball - lidt ligesom hvis man ser en fodboldkamp. Men det hele var meget stille og roligt og langsomt. Publikum var ikke oppe at køre som til fodbold. Men det var alligvel en oplevelse at se det og rigtig dejligt vejr. Bagefter var der koncert for alle og vi deltog ganske kort tid, men vi var trætte efter den lange kørsel og tog tilbage til vores camp. På vej hjem kørte vi igennem en 'drive thru', som de kalder det. Dovne som de er at undlade at skrive 'drive through'.

Dagen efter kørte vi til Tennessee og her skulle vi overnatte to nætter. Vi var i området Ocoee. James - vores rejseleder ville lave os en lækker BBQ og derfor havde vi masser af tid til at slappe af. Vi fik et varmt bad, spillede en masse kort og hyggede os rigtig meget. James fortalte os om noget ulovligt whisky, som blev produceret ved Ocoee River. Det har højt alkohol indhold og kaldes Moonshine, eftersom det er ulovligt og derfor laves ved floden om natten. Bob Dylan har lavet en sang om det og dem, der laver det - og den er faktisk ret god.

AK og Martine til BBQ

Moonshine

Efter lækker BBQ besluttede vi os for at spille volley - alle sammen. Og det var faktisk rigtig sjovt og hyggeligt at lave noget i gruppen sammen - selvom pædagogen ikke var enig i at vi skulle holde pointsystem, så vi havde tabere, der skulle tage opvasken.

The Danish Team
Dagen efter var der Riverrafting på programmet - hvilket jeg allerede er vild fan af! Det var utrolig sjovt! Og en meget længere og vildere tur end den i Sydamerika! Hylende morsomt og vi fik brugt en masse dejlig energi. Hele vejen tilbage fra floden til campsiten sov vi dybt og man kunne mærke at alle var udmattede - derfor fik vi fastfood til aftensmad og gik tidligt i seng.

Vi sad fast på et stykke klippe og der kom meget vand ind i båden!

Lige pludselig sagde vores instructor, at vi skulle hoppe ud ad båden og flyde videre! Det var virkelig sjovt og også vildt at det var så spontant. En rigtig fed oplevelse bare at lade floden bevæge sig.

Brusende flod og det andet hold på vej ned.