tirsdag den 15. januar 2013

New Orleans

Selvom det er syv måneder siden at jeg kom hjem fra denne rejse, vil jeg nu alligevel fortælle om resten af turen.

Vi ankom til et hotel i New Orleans. Det var en voldsom hede - ufattelig varmt og midt inde i byen var der ingen træer, så vi stod svedende mens vores rejseleder James var inde på hotellet og checke os ind. Jeg gik mig en lille tur for at finde et sted med skygge og da jeg kom ud på en lille sidegade, var det første jeg hørte et blæse instrument oppe fra et vindue i en af lejlighederne. Jeg fik et smil på læben - for det var virkelig et tegn på at jazzen lever i New Orleans.
Det viste sig at vi skulle være på et utrolig fint hotel med to pools inde midt i New Orleans - French Quarter.





French Quarter er den ældste bydel i New Orleans. Vi fik streng besked på ikke at bevæge os udenfor dette kvarter, det skulle åbenbart ikke være sikkert. 

Da vi fik smidt taskerne ind på værelset, var det første vi gjorde at hoppe i badetøjet og ned i poolen. Afslapning - virkelig lækkert. Det blev kun til en time eller to, for det var allerede sen eftermiddag og vi ville ind at opleve byen. 

Vi var i gå afstand til centrum af French Quarter - hvilket virkeligt var lækkert! Kvarteret bar især præg af spanske koloniske bygninger - og det føltes ikke som at være i det USA, som jeg så småt var begyndt at kende. New Orleans er ihvertfald et af mine favoritter og et sted jeg bestemt skal besøge engang igen (når jeg mindst er 21). 

Vi spiste sammen i gruppen, men delte os hurtigt op til os danskere og hollænderen Joeri.
Vi kom forbi et sted på gaden, hvor en masse mørke spillede virkelig lækker alternativ musik og dansede. Et virkelig fedt show. Vi prøvede at finde et sted som var 18+, hvor Martine, AK og jeg også kunne komme ind. Vi fandt en karaoke club - men jeg havde glemt idé, og de ville under ingen omstændigheder lukke os ind. Så vi fik os en pizzaslice og gik tilbage til hotellet for at hente det. Men poolen så så lækker ud, at vi i stedet for valgte at trække i badetøjet igen og lege i poolen. Klokken var alligevel ved at være sent og vi havde en hel dag og aften mere. Og vi fik bestemt en rigtig hyggelig aften i poolen. Vi spillede bold, tog undervandsbilleder og lavede konkurrencer.
Leg i poolen
Leg i poolen

Morgenen efter var det rigtig svært at stå op på grund af den gode seng. Vi kom dog op til en rigtig lækker morgenmad. Flere typer brød, frisk juice og æg som vi ville det. Rigtig lækker taget i betragtning af den havregryn vi var vant til - en havregryn vi værdsatte i Sydamerika, men som nu var ret kedelig.

Vi tog ud i byen for at se en masse af byens seværdigheder, men det blev desværre ikke til så meget oplevelse, da dem vi gik med ikke nød det omkring dem, men var fast besluttede på at trave hen til det de ville se og derefter storme videre til næste seværdighed. Vi valgte derfor at skille os med dem og vi gik stille og roligt rundt og oplevede byen. Vi fandt min yndlingsbutik - som desværre kun findes et sted i Danmark - nemlig København. Den hedder Urban Outfitters - og har alt muligt virkelig sejt. Sko, tøj, bøger, spil, elektronik og en masse andet.
Men vi skulle være tilbage ved hotellet ved middagstid og fik pludselig travlt, så vi gik ind på en tank for at købe lidt mad, og jeg prøvede de kendte 'corndogs' - jeg ved faktisk ikke helt hvad de består af. Men de smagte okay. Egentlig bare en pølse i en dej af majsmel, men det er et gæt.

Vi mødtes med alle de andre og James kørte os ud til 'The Swamps'. Her skulle vi på båd tur for at se alligators og andre specielle dyr. Men der lynede og regnede voldsomt - det kom meget pludseligt og vi stod der i shorts og T-shirts. De aflyste bådturen og vi måtte køres tilbage til New Orleans. Her pakkede vi vores tasker, så vi var klar til at rejse videre dagen efter.

Vi fulgtes med fleste fra gruppen og tog ud for at finde noget aftensmad. Vi kom ind på en restaurant, hvor vi fik det lækreste lille gourmet måltid. Det var virkelig lang tid siden, at jeg havde smagt noget så vildt lækkert! Og bedst af alt var, at vi hørte det mest fantastiske jazz i mens. Det var virkelig en hyggelig middag. Vi besluttede os at tage ind på den karaokebar, som vi ikke kom ind på dagen før. Og jeg havde husket id!
På vej derhen var der forskellige damer, som solgte utrolig dyre shots på gaderne foran de forskellige clubs. Og det var tydeligvis her vi kunne købe noget at drikke, hvis vi havde lyst - trods vi var under 21. Vi kom ind på baren. Og det var virkelig sjovt. Vi var oppe på scenen at synge og vi var også dansere for nogle der sang. Virkelig en fed aften! Og pludselig kom der en fyr hen og spurgte om vi var danskere, det var virkelig mærkeligt. Det viste sig at han var fra Viborg og at han var på udveksling i USA.

Karaokebar!
Da vi kom hjem havde vi danset og gået så meget, at jeg måtte køle mine fødder ned i badekaret før vi gik i seng.

Næste dag stod på en hel del kørsel og ankomst til Alabama.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar