onsdag den 26. juni 2013

Det danske forår

Vejret i det danske forår har i år været helt fantastisk og har anledt til en masse udendørs oplevelser.

Jeg har været på påskeferie i Nr. Vorupør i Thy Nationalpark, hvor jeg med min spejderklan "Klan Heidrun" havde lånt et sommerhus og fik dagene til at gå med klitterne, vandet, is, slack line (gå på line), puslespil og en masse lækker mad på grill og gode Irish Coffee.

På tur i klitterne


Østerild Vindmøllepark med Casper & Line på vej hjem til Farsø

En weekend i April havde Bjarke fra min gamle division: Rold Skov arrangeret en vandretur i nationalparken Mols Bjerge på 30 - 40 km. Det var helt fantastisk at vandre i Danmark og opleve den smukke danske natur, som i særdeleshed findes i Mols Bjerge. Vi vandrede langs kysten, på små stier, på marker, gennem landsbyer og på store landeveje.

Første del af heiken langs kysten

En glad Anne Kathrine

Teltpladsen fundet!

Aftensmad på Trangia

Stående aftensmad og lejrbål



Den sidste kilometer


Trainee sejlads med Spejderskibet Klitta (øvelse af vendinger, bomninger og mand over bord) var en weekend i Maj. Vi sejlede ud på Aarhus bugten og øvede at vende skibet, sejle med vinden på forskellige vinkler på skibet og lavede dejlig aftensmad. Herefter sejlede vi til Tunø og overnattede og morgenen efter hjem til Aarhus Træskibshavn igen. Jeg var ikke som sådan søsyg på noget af turen, nogle gange kunne bølgerne godt mærkes under dæk, men den friske luft og god mad på dæk forebyggede søsygen. Jeg mener ihvertfald at jeg er klar på at sejle de 14-16 dage fra Helsinki, Finland til Stettin, Polen i sommerferien.

Anne Kathrine og Klitta på vej ud af Aarhus Træskibshavn

Aarhus Bugten


Mig på fordækket

Anne Kathrine ved roret

Kartofler skrælles til Skipperlabskovs

Skipperlabskovs - alt mad på havet smager godt!

Solnedgang og på vej mod Tunø

Hjemme i Aarhus Havn igen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar