tirsdag den 10. april 2012

San Pedro de Atacama

San Pedro er en lille ørkenby fuld af turister. Men det er forståeligt. Sikke et dejligt sted! Især når man kommer fra fattige, kolde og uvenlige Bolivia.
Men er der noget, som jeg ikke kan lide, er deres små døre og det at de ikke tager hensyn til høje mennesker. Jeg slår hele tiden mit hoved mod en dørkarm, et stykke træ der stikker ud fra et hus eller noget pynt, der hænger ned fra loftet. Vi savner begge de danske døre og lofte, som er høje!
Dagene her går med total afslapning i solen, mest fordi der ikke andet at lave. Der er flere ture til noget smukt natur, og i går var vi i Månens dal og Dødsdalen. Rigtige smukke steder. Men det er nu også rart bare at nyde vejret med noget lækkert frugtsalat eller juice. Hostelet er et af de mest hyggelige indtil videre. Folk har en meget afslappet atitude og vi låner køkkenet og laver mad. Værelserne er bygget af ler med forskellige flasker som vinduer, meget specielt og charmerende. Mest frustrerende om Chile er deres valuta. En peso er 0,0012 danske. Så vi går rundt og køber vand til 10000 og mere flere hundrede tusindinde på lommen. Specielt og svært at regne ud!
Jeg har forresten shoppet tøj for første gang i en måned. Bolivia og Peru har ikke gode tøj forretninger, men har fundet en hat og to dejlige trøjer, så skal vist snart have smidt noget tøj ud.
I morgen går turen forhåbentligt til Chiles kystby Iquique, og der skal jeg vist shoppe ny bikini.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar