fredag den 20. april 2012

Om Chile og tur gennem Calama

På turen til kustbyen Iquique havde vi et fire timers stop i byen Calama, hvilket resulterede i at vi købte en masse souvinirs iform af latterlig billige hjemmelavede smykker og nogle gadget til vores iphones. Jeg købte mig et cover og plastisk til alle sider, eftersom AKs gamle plastik i hendes iphone reddede skærmen, da hun faldte ned fra klippen. Så nu er vores iphones klar til hvad som helst!
Vi var begge rigtige trætte efter at have været sent oppe dagen før, og jeg tog mig selv i at have chips i den ene hånd og en øretelefon fra mit headset i den anden hånd, hvorefter jeg så putter øretelefonen i munden og chipsene til øret. Det var så sjovt og klart sådan en situation, der redder nogle af de lange, kedelige busture.
Da vi ankom til Calama var det ligesom at være i Sydeuropa, der var McDonalds, bilforhandlere, normal busstation - men stadig masser af butikker, med diverse genstande gud ved hvem vil købe. Det var virkelig dejligt. Vi spiste på en god kinesisk restaurant og gik tilbage til busterminalen for at nå bussen til Iquique.
Noget som Sydamerika virkelig går op i, er genbrug. På små markeder er der endda skraldespande til plastik, organisk materiale og andet. Men jeg synes de bør overveje et retursystem til flasker som vi har, for rundt i gaderne går damer i uniform og samler flasker op fra skraldespandene, hvilket er et lidt latterligt system, men dog får de da genbrugt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar